Kerst en nieuwjaar

2 januari 2016 - Brookfield, Australië

De week van kerstmis moest Michiel nog werken tot kerstdag en Tess had enkele klusjes rond het huis om te doen.  Maar met kerstdag hadden we     verlof !  Kerstavond hebben we met ons tweetjes in het huis in Brookfield doorgebracht en hebben we het pakje geopend dat we van de familie Russel gekregen hebben; een emaille bestek set die 4wd bestendig is, iets dat we zelf ook wouden kopen in de toekomst, maar dat is nu dus niet meer nodig.  :)

Omdat kerstdag op een donderdag viel en vrijdag niemand moest werken zijn we vertrokken naar Mount Mee om er voor enkele daagjes te kamperen. (Het is doorheen de week dus waren de aardige mensen van het koffiekraam helaas niet aanwezig.)  Wondermooie natuur, enkele offroad tracks die je lijden naar mooie uitzichtpunten of beekjes die tussen de rotsen stromen.  Hier hebben we ook onze eerste echt wilde slangen gezien !  De eerste was in de verte aan een rivier, we besloten om een beetje dichter te gaan kijken maar tegen dat we daar waren was de black red belly snake gelukkig al lang verdwenen.  We hoopte toch ook eens een slang van wat dichterbij te zien en op onze wandeling terug naar de auto gebeurde dat ook !  Een andere black red belly zat op de rand van het wandelweggetje tussen de takken maar zijn staart was nog duidelijk in het zicht.  We schrokken toen we hem zagen en namen snel enkele foto's voor hij in de takken verdween.  Omdat het zo warm was wouden we even afkoeling zoeken aan een meertje, waar we uiteindelijk dan toch niet gezwommen hebben.  Enkele andere mensen waren wel aan het zwemmen en ze vertelde ons dat er in het toilet ook een slang zat, dus zijn we een kijkje gaan nemen.  En inderdaad boven aan een van de balken in het dak hing een bruine python te slapen, we testen eens of hij reageerde op het opengaan of sluiten van de deur, maar hij bleef rustig verder slapen.  Waarna we verder zijn gaan rijden doorheen het bos en enkele steile en rotsachtige weggetjes hebben gedaan.

Toen we aan onze tweede nacht in Mount Mee begonnen, zagen we dat de familie Russel ons blijkbaar probeerde te bereiken. Dus zijn we uit het bos gereden opzoek naar ontvangst.  Het bleek dat wij de enige sleutel van het huis mee hadden en ze bijgevolg niet binnen konden.  Dus zat ons avontuur op Mount Mee er helaas al op.  We zijn in de plaats dan maar in het weekend een dagje naar het lone pine koala sanctuary gereden, waar we met een koala op de foto zijn gegaan !

De week van nieuwjaar, onze laatste week in Brookfield.  Deze week helpen we beide bij de familie Russel om de laatste grote jobs in orde te brengen, ze willen een hek plaatsen aan hun voortuin.  Helemaal in het begin dat we hier waren hadden we de palen al een ondercoat gegeven, maar nu gaan de planken er tussen gemonteerd worden.  Ook moet er nog een beetje geschilderd worden en nog wat struiken geplant. Deze jobkes zijn voor Michiel terwijl Tess op de kinderen past,  zodat Courtnay en Dave goed kunnen doorwerken aan hun hek.

Met nieuwjaar avond zijn we naar Brisbane getrokken met de trein.  in het southbank gedeelde van Brisbane aan de rivier, heeft de stad een groot park met openluchtzwembad gebouwd.  Het zwembad bestaat uit een groot, normaal zwembad gedeelde, dan is er een bruggetje waar het zwembad met strand is dan is er nog een bruggetje waarachter het zwembad meer speel gedeelde is en achter het laatste bruggetje word het zwembad een ondiep riviertje met stenen.  Heel veel zwembad dus met nog is zoveel park.  Maar wel de ideale locatie om het vuurwerk te zien, want het vuurwerk word vanop drie boten op de rivier de lucht ingeschoten.  Op het einde van de avond zijn we nog een belg uit Ieper tegengekomen waar we even mee hebben gesproken voor we huiswaarts keerde.

En dan waren het de laatste dagen in Brookfield, we pakte al onze spullen bij elkaar, kuiste onze kamer uit en zijn nog ergens een tweede hands camera gaan kopen omdat onze camera vaak kuren heeft.  Op de laatste dag had de familie Russel een BBQ en enkele vrienden die langs kwamen, we aten nog snel iets mee en dan vertrokken we naar de Sunshine coast om het dak van onze auto te repareren.