de vierde week - auto in orde brengen

20 oktober 2015 - Umina Beach, Australië

We zijn de auto vollop aan het leren kennen, maar ook offroad moeten we hem is testen dus hebben we gezocht naar campings die op zandwegen liggen of enkel bereikbaar zijn met 4wd. Zo kwamen we uit op een free camping waar we via een zandweg kwamen, het lag in het midden van een bos met veel bomen voor schaduw. Er lag een grote holle boom op de camping, zo een uit verhaaltjes van Winny the Pooh waarvan we ons altijd afvroegen of die wel echt bestonden, ja dus :). Hier hebben we de avond doorgebracht bij enkele lockals die er met hun gezinnetje ook enkele dagen verbleven en een kampvuur hadden gemaakt. De dag erna zijn we verder gereden opzoek naar meer zandwegen.
We hebben grote afstanden afgelegd (1 uur rijden is hier heel normaal, alles ligt heel ver uit elkaar). En zo kwamen we terecht bij een andere free camping waarbij je over een boer zijn prive terrein moest rijden en waar we onze eerste wilde kangeroes zagen ! Eerst zagen we er enkele in de wei lopen maar wanneer we op de kampplek aankwamen zat het daar ook vol ! Het was een grote camping die we helemaal voor ons alleen hadden met een mooi uitzicht op bergen en het dal en de kangeroes. Hier konden we helaas maar 1 nacht blijven omdat we met de garagist hadden afgesproken en we wat meer in de buurt daarvan wouden verblijven, dus zijn we naar een stom caravanpark gereden om de dag erna in de ochtend naar de garagist door te rijden.
De dagen gaan hier echt snel, tegen dat je s'ochtends goed wakker bent, gegeten hebt en alles ingepakt is, dan is het al bijna middag en dan moet je nog op zoek naar een camping waar we meestal in de vroege avond aankomen, dan gaan we even kort de buurt verkennen, want tegen 7 a 8 u s' avonds word het al donker en moeten we nog aan het eten beginnen !
Wanneer we bij de garagist aankwamen was de man van de camping er ook, hij was speciaal gekomen omde garagist op de hoogte te brengen vam wat er zoal mis leek te zijn met onze auto, zo leek het allesinds toch. De garagist raadde ons aan om eerst de rego te verlengen, omdat we ingeschreven zijn in Western Australië gaat dat gemakkelijk via het internet gaat. Hiervoor moet de auto niet gekeurd worden, dit was ook het geval dus hoefde we ons al geen zorgen daarrond te maken. Dan stuurde hij ons naar een bandencentrale waar we onze voorbanden hebben vernieuwd en de twee oude banden als reserve wielen hebben gehouden. Ook hebben ze de auto wat uitgelijnd zodat die een betere baanligging heeft. Dan zijn we terug naar de garagist gegaan, die ons vervolgens naar een electricien stuurde. Daar hebben we een afspraak gemaakt om volgende week dinsdag 2 nieuwe deep cycled batterijen te laten installeren en de stroom wat beter te leggen in de auto. Daarna zijn we terug naar de garagist gegaan die onze ramelende spiegel heeft gerepareerd met plakband en een slotje in de deur gemaakt heeft zodat die niet steeds toevalt (dit hadden de vorige eigenaars met een houte stok opgelost, maar we vergaten hem er steeds tussenuit te halen waardoor die al snel helemaal kapot was xp). Dan zijn we naar een free camping gelegen aan het strand gereden, het was een wondermooie locatie maar helaas konden we er niet met onze auto geraken en een tent hebben we niet dus zijn we verder moeten gaan en kwamen we uit op een soort sunparks achtige camping met huisjes die je kan huren. We stonden hier met de auto vlak aan de kust en konden daar in pootjebaden maar we konden ook gebruik maken van het zoutwater met chloor zwembad van de camping of ons amuseren in het waterpark waar buizen allerlei koud water in alle richtingen spoten en met grote bakken water omkantelen. Op deze camping zagen we ook een heel vreemdnachtdier, groter dan een groot konijn, met de kop van een kat en de staart van een eekhoorn (zie foto). In de locale Aldi (ja die hebben ze hier ook :D) hebben we goedkoop een zonnenpaneeltje gekocht van 120 volt om op de batterij aan te sluiten.
Na hier twee nachten gebleven te zijn was het al zaterdag en dan zijn we naar de 4wd show\beurs geweest in Eastern creek. Hier hebben we een lichtje gekocht voor achteraan de auto, zodat we niet meer met een koplamp moeten koken gekocht. En na lang twijfelen en vergelijken ook een winch gekocht die 5 ton kan trekken ! Verder hebben we ons ingeschreven om met eem 4wd club misschien eens een toertje mee te gaan rijden, dan leren we eens echt hoe de 4wd werkt en komen we op plekjes waar we anders niet zouden komen, maar dat valt nog te bekijken of we tijd hebben dan en er zeker niets aan de auto kan miskomen, want uit de verhalen dat ze vertelde bleek dat er regelmatig wel is iemand met stukken naar huis keerde.... Na de 4wd happening zijn we naar een camping gereden in een natuurreservaat, waar we 2 nachten bleven. Deze camping lag op 5 minuten wandelen van een basin van een rivier waar je in kan zwemmen. En zo was de week weer voorbij gevlogen, hopelijk is volgende week de auto helemaal klaar en kunnen we aan onze tocht rond Australie beginnen. ☺

1. Lut volckaerts:
    20 oktober 2015
    ik hou de bomma op de hoogte, druk jullie verhalen af in 't groot kan ze zelf lezen wat jullie beleven. de bomma is kei goed nu terug als voorheen. dus een beetje goed nieuws vanuit België. Rudy gaat via Google zoeken naar afbeeldingen van plaatsen waar jullie geweest zijn zoals de bleu mountains, het gaf me wel echt een wow gevoel. geniet er nog van......en hou het veilig. grts
  2. B & B:
    21 oktober 2015
    Hallo Aussies,
    Dat was ne langen blog, we hadden er véél leesplezier aan.
    Hartelijk dank voor die 2 foto kaarten ze staan natuurlijk op een ereplaats tot ge ooit terug komt.
    Ik zal eens een kaart van Australie kopen om jullie nog beter te kunnen volgen waar jullie ongeveer zijn .
    Goede reis , grtjs B & B
  3. Carine:
    25 oktober 2015
    het rare dier is een Possum , een nachtbuideldier dat blijkbaar enorm kan krijsen! de vogel is een 'kookaburra' = de grootste ijsvogel! amai, jullie zien daar mooie dingen en dieren!
    geniet ervan!