week 7 - werk zoeken / Bribie Island

12 november 2015 - Bribie Island, Australië

We wisten dat na Fraser het nodig was om werk te zoeken en deze tijd was aangekomen.  Hiervoor zijn we terug richting Brisbane gereden. Onderweg sliepen we op een lokale scoutskamp / camping waar we op gumtree (de Australische alles zoekertjes website) al eens rondkeken voor eventuele werk mogelijkheden, maar buiten heel veel medebackpackers die zich aanboden voor een job vonden we niets. De dag erna zijn we naar de lokale bibliotheek gereden om wat papierwerk in orde te maken, foto's van de sd-kaartjes op de harde schijf te zetten en foto's te kiezen om zelf ook een gumtree-advertentie aan te maken.  Dit duurde langer dan gedacht, pas om 17 u waren we klaar met alles, waarna we naar  een free camping naast de weg aan een stijle uitkijkroute reden, hier hielden enkele lokale en iets minder lokale jongeren hun jaarlijkse kleine camping bijeenkomst. XP

De volgende dag zijn we doorgereden naar een camping (met ontvangst) in Nambour, hier hebben we verder op gumtree naar werk gezocht en ook iets gevonden.  We vonden een advertentie over een gezin in Brookfield dat backpackers onderdak en eten willen geven in ruil voor allerlei klusjes zoals schilderen, struiken planten, ...  Na contact te hebben opgenomen met hen en ons voor te stellen, kregen we s 'avonds telefoon dat wij gekozen waren en morgen al eens langs mochten komen.  Verder vond Michiel ook een advertentie van een touwtechnieker die nog hulp zocht.

We hadden tegen 9 u afgesproken in Brookfield, dit was nog anderhalf uur rijden van waar we zaten dus zijn we s 'ochtends maar vroeg vertrokken. Na even zoeken vonden we het huis en maakte we kennis met de vrouw en het zoontje, haar man was op het werk en het dochtertje sliep. We kregen een rondleiding en na het weekend mochten we beginnen.

Daarna zijn we naar Bribie Island gereden, een eiland met een natuurpark aan waar je kan kamperen op verschillende campings.  Na ter plekken wat over en weer gerij om de locatie te vinden om de camping te boeken (lag 10 km van het park zelf af) lukte het ons eindelijk om het 4x4 natuurpark binnen te rijden en onze camping voor de eerste twee nachten te zoeken.  Deze was gelegen aan Gallaghers point, er waren geen toiletten of kraantjes maar t was er wel gezellig en we hadden toffe buren, 2 collega's die samen op visweekendje waren, s 'avonds hebben we bij hen rond het kampvuur gezeten.  De dag erna zijn we een kijkje gaan nemen op het strand waar we eens goed van de zon hebben genoten en lekker niks gedaan.  De dag erna sliepen we op een kampplekje aan het strand, maar voor we daar heen reden zijn we eerst is langs fort / bunker 'Bribie' gereden en ook eens een kijkje gaan nemen aan de langoon aan het strand.

1. B & B:
    13 november 2015
    hallo Aussies,
    blij van jullie nog eens iets te horen, we kijken er al elke keer naar
    uit, om te zien waar jullie nu weer zitten.
    Leuk hé , dat ge zo hier en daar nieuwe mensen tegenkomt, voor een praatje en wat goede tips.
    Natuurlijk zijn we héél benieuwd hoe het zal meevallen in dat gast-
    gezin met dat werk en die kindjes, en het werk van Michiel.
    Ramses kwam juist de sleutel halen om met zijn maten in Z. een paar klusjes te gaan doen, en de mama en papa met Kastaar, zijn op verlof in Duitsland voor enkele dagen.
    Ik vond ook foto's van Bribie-eiland op Google, het was zeker weer
    de moeite waard !!!!!
    Verder is hier alles en iedereen, OK ! Groetjes en xxxx B & B