werkentijd

22 december 2015 - Brookfield, Australië

Na Bribie Island zijn we terug gegaan naar Brookfield, waar we ondertussen al bijna 2 maanden verblijven.  De eerste week zijn we rustig bij de familie Russel ingetrokken, hebben we palen voor een hek geschilderd, elkaar wat beter leren kennen; de vrouw noemt Courtenay, haar man Dave samen hebben ze een zoontje Digby (3j.) en dochtertje Harriet (1j.) en allerlei persoonlijke dingen in orde gebracht zoals een laptop gekocht, een shelter voor de auto gekocht en papierwerk in orde gemaakt zodat Michiel op zelfstandige base kan gaan werken.

Vanaf week twee tot nu was het dan werken - werken - werken. Michiel werkt in onderaanneming voor een rope acces bedrijf in en rond Brisbane waar hij voornamelijk verft, gebouwen kuist met hoge druk en af en toe eens iets gaan repareren. Soms moet hij enkele uren rijden om op zijn werk te geraken. Gelukkig kreeg hij na een tijdje een camionette van het werk en zaten we niet elk weekend met een hoop werkgereedschap in de auto.  Tess werkt in Brookfield bij het gezin en Michiel helpt in het weekend om aan ongeveer 50 uur per week te komen.  De klusjes variëren van schilderen tot struiken/boompjes/groenten planten tot op de kinderen passen en helpen in het huishouden. Over het algemeen is het hier rond de 30 graden wat het werken extra vermoeiend maakt, maar waardoor we ook al heel wat kleur hebben gekregen.

Gelukkig was er ook tijd voor ontspanning.  In het eerste weekend zijn we naar een nationaal park gereden (Enoggera Reservoir) waar we van een enthousiaste ranger uitleg kregen over dit en andere nationale parken en bezienswaardigheden "in de buurt" (soms tot 2u rijden).  De drie opeenvolgende weekends hebben we pretparken bezocht, we kochten een 21 dagen pas waarmee we binnen konden in Wet 'n Wild; een waterpretpark met veel glijbanen met banden, enkele en steile glijbanen en zelf een waarbij je in een lift moest gaan staan met een speciaal schild op je rug, wanneer de lift opengaat kom je terecht in een glijbaan die een loop van 45 graden maakt / Movieworld; met een leuk spookhuis van Scoubi doo, een super(man) snelle achtbaan van rara... Superman, een rollercoaster van 'The Joker' die enkele keren over kop gaat en vele andere dingen / Sea World; Dolfijnen, een reuze schildpad, haaien, pinguïns, ijsberen een hoop pelikanen en andere zeedieren, gemengd met enkele achtbanen.  Verder hebben we Mount Mie bezocht waar een 4wd route is die we eens wouden bekijken, maar omdat we onderweg erheen aan een koffiekraam aan de kant van de weg zijn blijven plakken bij de uitbaatsters en er een zeer leuke, interessante en lange babbel mee hebben gehad is het maar een heel kort bezoek geworden op het 4wd parcours en zijn we er vertrokken met de belofte snel nog eens terug te komen. We hebben verschillende watervallen bezocht, waarvan sommige met een meertje of andere zwemmogelijkheden aan. En we zijn The hunger games en hotel Transilvania 2 in de cinema gaan kijken op de kosten van Courtenay.

Helaas ook iets minder nieuws; het roest aan het dak van onze auto is aan het verergeren. Het was opgevuld met vuller en dan overspoten, maar omdat het waarschijnlijk des tijds niet deftig gedaan was begint het weer te roesten.  Gelukkig kwam even nadat we het ontdekt hadden ook een oplossing uit de bus. Enkele mensen hebben op onze add op Gumtree gereageerd, als bijberoep lapt het gezin auto's op en verkopen ze, maar ze zochten backpackers voor hulp.  We hebben onmiddellijk contact gezocht en zijn enkele dagen later gaan kennis maken met Misty, Rob, hun zoon Edward (15) en dochter  (12).  We hebben er al eens een weekend doorgebracht om wat te helpen, hun en hun huisdieren; een hond Aussie, twee Pythons, twee waterdragons en Sammy een treeglider (iets vliegende eekhoorn-achtig) die wanneer wij vertrokken naar andere treegliders in een opvangcenter ging om daarna in het wild uit te zetten. Misty hield vroeger veel zieke beestjes zoals treegliders en possums bij om ze te verzorgen maar ze is er mee gestopt. Dat weekend hebben we ook gevraagd welke materialen we allemaal nodig zullen hebben om onze auto te maken.  Waarschijnlijk gaan we in januari voor langere tijd naar dit gezin vertrekken om onze auto te repareren en hen te helpen met hun tractor en moto te herstellen.

Deze week doen we het wat rustig aan, de familie Russel is een weekje met familie naar de kust om kerst te vieren waardoor we het huis voor ons alleen hebben, donderdag en vrijdag moet Michiel niet werken en gaan we zelf een klein Kerst feestje onder ons doen.

Vrolijk Kerstmis en een Prettig Nieuwjaar !!!

1. Inez:
    22 december 2015
    Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Ook voor jullie een fijne kerst en een schitterend nieuw jaar! Hopelijk raakt jullie wagen goed hersteld.
    Dikke kus, Inez en Jean xx
  2. Hendrik en MJ:
    22 december 2015
    Prettige Feestdagen, en nog een héle fijne reis ! x
  3. Maarten en Nele:
    23 december 2015
    Hallo daar,

Leuke verhalen om te lezen.
    Doe dat daar nog goed en vanuit het tropische België(15°C), ook een zalig kerstfeest en een gelukkig 2016
  4. Lut volckaerts:
    27 december 2015
    toffe feestdagen en genieten ....... t'his is the time or
    your live
  5. Marleen van dessel:
    27 december 2015
    fijne feestdagen geniet van de vrije tijd niet te veel werken zenne daar hebt ge nog de rest van uw leven voor dikke kerstknuffel
  6. Si:
    28 december 2015
    Super! jullie weer te horen.Lekker druk ginder, geniet er van!
    We wensen jullie alvast een HEEL GELUKKIG EN AVONTUURLIJK, GEZOND NIEUWJAAR.x
  7. Carine:
    10 januari 2016
    Tess en Michiel, leuke verhalen maar je moet af en toe eens een punt of komma gebruiken, dat leest wat gemakkelijker! We wensen jullie in elk geval een gelukkig 2016. En dat jullie nog veel mogen beleven ginder!