de vlucht down under

21 september 2015 - Zaventem, België

Maandag 21 september begon de spanning te stijgen, vandaag vertrekken we, 1 jaar weg van huis, op onze eigen benen staan. Om 15 uur was het zover, vertrekken naar zaventem. Michiel's papa en grootouders zetten ons af, we drinken nog gezellig een drankje samen en benutigen ons, voor dit jaar, laatste stukje Belgische rijsttaart.
En dan is het tijd om ons naar de douane te begeven want om 19.20 stijgt de vlieger op. Eerst naar Londen, waar we na 40 minuten al aan komen. Onze bagage wordt door het vliegtuig personeel van boord gehaald en door hen naar ons volgende vliegtuig gebracht, heel gemakkelijk dat we daar niet op moeten letten .☺ Anderhalf uur later vertrekt onze vlucht richting Sydney, met een tank tussenstop in Dubai. Het langste deel van de 24 uur durende vlucht gaat nu van start. Onderweg naar Dubai kijken we heel wat films, krijgen we wat te eten en proberen we wat te slapen.
In Dubai aangekomen eten we iets kleins, passeren we voor de derde maal langs de douane (1 Zaventem, 2 Londen, 3 Dubai en straks waarschijnlijk 4 Sydney XP). En dan mogen we weer aan boord van ons dubbeldek - 3 rijen breed - vliegtuig voor de verderzetting van onze vlucht. Met enige vertraging (door de vele wind in Sydney) komen we om 6 u s morgends plaatselijke tijd aan. Eindelijk down under.
Met de taxi worden we naar het hotel gebracht, Y hotel city south. We laten onze bagage achter en trekken richting het centrum voor een eerste blik op de stad.