de eerste week in Sydney

26 september 2015 - Sydney, Australië

De eerste dagen is vooral ontdekken en dingen in orde maken.
Al wandelend de stad ontdekken (helaas met af en toe een regenbui), een Australische nummer regelen (we hebben voor optus prepaid kaarten gekozen), proberen ons te orienteren en de weg een beetje te leren kennen, voor Michiel een nieuwe gsm kopen (deze word ook onze laptop/computer), informeren en zoeken welke mogelijkheden je hebt om een 4x4 jeep te kopen > hiervoor zijn we eerst bij enkele speciale backpackers - auto verhuur en verkoop centrums gaan horen, maar in jeeps hebben ze niet veel keuze. Daarom hebben we erna op gumtree, de Australische e-bay gezocht naar onze droomwagen en met succes ! We vonden een 4-tal wagens waar we op gereageerd hebben en dezelfde dag nog antwoord op hebben gekregen of ze nog beschikbaar waren of niet. Met 3 van hen hebben we volgende week een afspraak om de wagen te bekijken en over de prijs te onderhandelen.
Ook hebben we al een soort van solicitatie gesprek gehad bij 'save the children ' waarbij je op straat mensen zoekt die jou goede doel willen sponseren, volgens ons een beetje een vreemde bedoeling maar de kans dat we die job hebben is toch heel klein.

En naturlijk hebben we ook toeristische dingen gedaan zoals Sea life Sydney aquarium bezocht, het enige ter wereld waar ze zo veel verschillende soorten haaien hebben en nog exclusiever het enige ter wereld waar ze twee dugongs (?) hebben. Sydney tower eye bezocht, waar je een 360° panoramisch zicht hebt over heel Sydney (op zonnige dagen zou je tot 80 km ver kunnen kijken !). Wildlife Sydney zoo bezocht, waar we verschillende slangen,spinnen, salamanders, gekko's, kangoeroes, een tasmaanse duivel, tropische vogels en vlinders en een zoutwater krokodil van 5! meter lang hebben gezien.
We zijn richting en op de bekende Harbour Bridge geweest en zagen in de verte het Sydney Opera house (wat we zeker ook is van dichtbij moeten bekijken).
Blijkbaar wordt er hier elke zaterdag avond vuurwerk afgestoken en dat zijn we natuurlijk gaan bekijken, we verschoten er zelfs van dat er vrij veel vuurwerk in de lucht geschoten werd om zomaar elke zaterdag te doen.

Onze eerste bevindingen van Sydney tot nu toe is dat het een inmens grote stad is waar we misschien tot nu maar 1/10 (misschien zelfs maar 1/20 of nog veel minder) van bezocht hebben, dat het toch vrij duur is en we echt op ons geld moeten letten, want met touristje te spelen en eten vliegt het er echt van door. Dat het een multiculturele stad is, met gebouwen uit alle tijden (max. 200 jaar oud, rond die tijd begonnen de Engelse met bouwen). En dat er echt heel veel Chinezen rondlopen hier en met heel veel bedoelen we ook echt VEEL !

De plannen voor de volgende dagen zijn momenteel dat we morgen onze kledij al is gaan wassen, al naar een van de drie auto's gaan kijken en een kijkje nemen in de plaatselijke klimzaal. Overmorgen moeten we ook opzoek naar een nieuw hotel of jeugdherberg, want om het verblijf in dit hotel te verlengen zien we niet echt zitten, het zijn wel propere kamers en vriendelijke mensen maar de kamers zijn vrij klein en het ontbijt is niet zo wauw. (Maar als je in de winkels de prijs van een pistolet of croissant bekijkt is dat misschien nog wel te begrijpen XP ). En daarna zien we wel weer.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. B & B:
    1 oktober 2015
    Hallo Aussies,
    met hulp en bijstand hebben wij ook jullie blog gevonden !
    We waren al blij dat ge een goede reis gehad hebben, en een dak om onder te slapen. Natuurlijk wat het dure leven ginder betreft, dat hebben jullie dan al wel ondervonden,maar jullie instelling is goed, opletten en rekenen, dan zal het wel lukken !!!! Hier alles goed,en wij volgen jullie op de voet, benieuwd waar jullie avontuur! XXXX