de derde week - week van de auto

11 oktober 2015 - Katoomba-Wentworth Falls, Australië

Deze week hebben we nog allerlei papierwerk in orde gebracht, zoals een bankrekening geopend, tax file number aangevraagd, een medicard (gratis ziekte verzekering omdat we van belgie zijn ) en een auto verzekering aangekocht.
Dan was het wachten tot onze centen overgezet waren op de bankrekening ... Dit ging ging vrij snel, het geld werd maandag avond van Belgie naar Australie overgezet en dinsdag avond was het al gearriveerd, terwijl maandag een feestdag was en er niet gewerkt werd.

Dinsdag hebben we een nachtje in onze (toen nog bijna) nieuwe auto geslapen en woensdag hebben we deal officieel gemaakt en werden we de gelukkige eigenaars van een toyota landcruiser troop carrier van 1987 4l petrol, netjes ingericht met een kastje voor keukengerief, een ijskast, een bed dat je kan omvormen tot een zetel (!), bakken om spulletjes in te stoppen en een dakrek met een koffer erop een dubbele tank tot 180 L !
En dan rijden .... de eerste nacht zijn we we naar een camping in coldale inde buurt van Sydney geweest, er zaten veel kaketoes op de camping en je had voor je het uitzicht op de zee en achter je uitzicht op bergen in de verte. Hier zijn we 1 nacht gebleven en zijn we aan de babel geraakt met een local die enkele tips rond onze 4wd wist te vertellen, heeft ons een garagist getipt en ook over een 4wd happening die binnen 2 weken georganisseerd word ergens rond sydney.
Daarna zijn we naar de blue mountains gereden, een nationaal park ter grootte van Belgie (!). Hier hebben we de eerste nacht op een free camping langs een (stijle, bochterige) weg geslapen. Op deze camp plek was niet zo veel te zien, aan de overkant van de straat was een mooi uitzicht over het land en als je goed keek zag je Sydney nog in de verte.
De dag erna zijn we doorgereden naar Katoomba, waar we het weekend door brachten . Dicht inde buurt begon een wandeling naar 'the tree sisters' drie grote rotsen die in de vallei van de blue mountains staan, onderweg heb je verschillende uitkijk punten waar je over een deel van de blue mountains kan kijken en de blauwe sfeer in de lucht goed kunt zien, vooral aan de bergen in de verte. Het lijkt alsof de bergen ongeveer even hoog zijn en het reservaat in een groot dal gelegen is.
Zondag zijn we via een trappen wandeling naar beneden gegaan, langs twee watervallen, naar een voorgemaakt wandelpad. We wouden met de kabellift of mijnkar terug naar boven gaan maar we zagen geen lokket staan om kaartjes te kopen, dus zijn we maar moedig aan de trapjes naar boven begonnen, onderweg kwamen mensen tegen die zeiden dat je de kaartjes achteraf boven kon kopen maar we waren toch al bezig dus gingen we verder, daarna kwamen we een hollands kopel tegen waar we s'avonds op de camping nog even bij hebben gezeten. En backpacker tips hebben gewisseld

1. Annick:
    13 oktober 2015
    Hier wordt het stilaan kouder (de eerste vriesnachten zijn achter de rug), dus jullie verhalen en foto's zijn letterlijk hartverwarmend :-)
    Geniet er héél hard van..
  2. B & B:
    19 oktober 2015
    hallo Aussies,
    wij volgen jullie op de voet ondanks de grooooote afstand.
    Die "nieuwe" auto ziet er echt wel COOL uit, hopelijk zullen
    jullie daar nog véél plezier aan beleven, en nu eindelijk voor
    het avontuur vertrekken!!!
    Het stelt ons gerust dat ge alle formaliteiten in orde gekregen
    hebt, en dat jullie nu volop van de lente en de zon kunt genieten
    die ge van hieruit hebt mee genomen !! Groetjes en kusjes, and
    be carefull !!!!B & B
  3. B & B:
    19 oktober 2015
    Hallo Aussies,
    Wij volgen jullie op de voet, zij het dan op afstand van zovéél km.
    Die " nieuwe " auto ziet er wel COOL uit, hopelijk kunnen jullie er nog véél plezier aan beleven, en kan het grote avontuur nu eindelijk beginnen. Het stelt ons toch ook een beetje gerust dat jullie alle formaliteiten in orde gekregen hebben, ge weet maar nooit.
    Allez, vertrekt dan maar de lente en de zomer in, met de zon die ge
    van hier uit hebt mee genomen !
    Groetjes en kusjes , and be carefull !!! B & B 18/10/2015