de tweede week in Sydney

4 oktober 2015 - Sydney, Australië

Deze week sliepen we in jeugdherberg Sydney Harbour Yha. Een jeugdherberg vlak aan de beroemde harbour bridge (zoals de naam verraad). En op 3 minuten wandelen van het opera huis. Een grote en propere jeugdherberg met op de gelijkvloers archeologische opgravingen van 200 jaar geleden. Vrijdag zijn we weer naar ons vorige hotel gekeert (y city south) omdat het verlengd weekend is en buiten daar 1 kamer al het andere volgeboekt was.
We hebben het luna park vlak aan de overkant van het water bezocht, je mag er gratis binnen maar als je op attractie wil moet je wel betalen. De zotste attractie was waarschijnlijk een bij de eerste in het park, het was een grote ronde bak waar je tegen moet staan, dan begint deze hard te draaien en zakte de bodem langzaam weg. Maar door het draaien van de ton bleef je aan de rand plakken. Xp
Ook hebben we taronga zoo bezocht, eerst word je met een skilift naar boven op de heuvel gebracht (zoo ligt aan de rand van een heuvel) zo krijg je van boven de hele zoo te zien. Daar zagen we er onder andere een komodo varaan, zoet en zout water krokodil (niet zo groot als die in het wildpark), verschillende soorten inheemse vogels waarvan we er enkele al in het wild gezien hebben ☺ indische olifanten (met een babytje), chimpanzees met kleintjes, een gorilla met een klein gorillatje, leeuwen en tijgers, zeeleeuwen (die we hopelijk nog in het wild gaan zien), slangen, langnek schildpadden en veel meer xp
We zijn gaan 'whale watchen' met een snelle boot Dat was echt de moeite om te doen, wel moeilijk om te fotograferen. We hebben er verschillende walvissen gezien, waarvan sommige ook omhoog sprongen (een vrij dichtbij!)
De hoge golven en het witte strand van Bondi beach hebben we verkent.
Last but not leased hebben we ook verschillende 4x4's gaan bekijken en de hard verscheurende keuze moeten maken welke we gingen nemen (meer hierover volgende week, wanneer hij officieel van ons gaat zijn).
Verder hebben we een bankrekening geopend.

We hopen echt zo snel mogelijk met onze 4x4 weg van Sydney te gaan, we hebben het hier echt wel gezien en ons geld gaat hier veel te snel op. Hoog tijd voor naar de outback te trekken maar dat gaat helaas nog een weekje duren.